چهارشنبه ۵ تیر ۱۳۹۲ - ۰۵:۰۱
۰ نفر

گروه ادب و هنر: سرانجام پس از گمانه‌های بسیار برای اجراهای سالن اصلی تئاتر شهر، اسامی نمایش‌های این سالن تا پایان سال مشخص شد.

آنطور که ایسنا نوشته است بعد از اجرای نمایش «پسران آفتاب» به کارگردانی سیامک صفری، بهزاد فراهانی شهریور‌ماه در تالار اصلی اجرا خواهد داشت.

البته نخستین‌بار نیست که برنامه اجرای سالن اصلی تئاتر شهر مشخص نیست. اجرای سال گذشته و امسال این سالن هم مشخص نبوده؛ به‌طوری که ما بین اجراهای نمایش‌های این سالن مدتی خالی می‌ماند یا اجرای نمایش‌های سالن‌های دیگر این مجموعه به بهانه استقبال مخاطب به سالن اصلی منتقل می‌شد. از ابتدای سال‌جاری اسامی هنرمندان مختلفی برای اجرا در این سالن مطرح شد؛ به‌طوری که نام اعلام برنامه‌ قطعی تالار اصلی تئاتر شهر در فصل تابستان قدری پیچیده به‌نظر می‌رسید. 3گروه نمایشی گفته بودند قرار است بعد از نمایش پسران آفتاب که تیر و مرداد روی صحنه می‌رود، نمایش‌هایشان را اجرا کنند اما مدیر روابط عمومی تئاتر شهر تکلیف همه را روشن و اعلام کرد که نمایشی از بهزاد فراهانی به صحنه خواهد رفت.

محسن حسن‌زاده گفت: اجرای هیچ‌یک از نمایش‌هایی که توسط علی پویان و جلال تهرانی پیشنهاد شده بود، قطعی نبود. او تصریح کرد: قرار ما بر این بود که آقای بهزاد فراهانی نمایشی را اجرا کند اما اگر به هر دلیلی از اجرای این نمایش انصراف داد، جلال تهرانی نمایش «سیندرلا» را به صحنه بیاورد ولی آقای فراهانی قصد دارد نمایش‌اش را اجرا کند بنابراین بعد از اجرای نمایش پسران آفتاب به کارگردانی سیامک صفری، آقای فراهانی شهریور‌ماه در تالار اصلی اجرا خواهد داشت. وی افزود: در حال حاضر بحث برسر اجرای 2نمایشنامه از آقای فراهانی مطرح است و احتمالا یکی از 2نمایشنامه «گل و قداره» یا «خون و گل سرخ» از ایشان اجرا خواهد شد.

به‌نظر می‌رسد که این‌بار برنامه‌ریزی برای سالن اصلی شکل مشخص‌تری دارد، چرا که مدیر روابط عمومی تئاتر شهر برنامه‌های پاییز این سالن را با حضور نمایش‌هایی از آتیلا پسیانی و اکبر زنجان‌پور اعلام کرده‌است. بر همین اساس، پسیانی نمایشی را با متنی از محمد چرم‌شیر کار می‌کند و اکبر زنجان‌پور نیز نمایش «دایی وانیا» اثر آنتوان چخوف را اجرا خواهد کرد که این نمایش آذر و دی امسال به صحنه خواهد رفت. البته این برنامه‌ریزی تنها مربوط به فصل تابستان نیست، چرا که خبرهایی از اجرای زمستان تالار اصلی هم به گوش می‌رسد. آنطور که اعلام شده همایون غنی‌زاده بهمن و اسفند امسال نمایش‌هایش را اجرا خواهد کرد. اگرچه برنامه‌ریزی در تئاتر با توجه به حضور شوراهای مختلف همچون شورای نظارت و ارزشیابی و شورای حمایت کاردشواری است، اما حسن‌زاده با اشاره به این شوراها اعلام کرد: از نظر ما اجرای همه این نمایش‌ها، قطعی است، مگر اینکه شورای نظارت و ارزشیابی یا شورای حمایت از آثار، اجرای این نمایش‌ها را تأیید نکند.

کد خبر 220413

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز